Palivoměry benzínu, které neukazují stav paliva:
Možná jste si toho už někdy všimli a možná také ne – chvíli jedete ostře, třeba po horské silnici, a ručička palivoměru klesá nepříjemně rychle. Asi je spotřeba hodně vysoká. Pak ale zpomalíte, jedete třeba z kopce, valnou část brzdíte motorem – a pokles ručičky nejen že se zastaví, on se dokonce změní v růst. Najednou tak máte více paliva, než před chvílí, aniž byste tankovali.
Tak holt jedete z kopce a plovák umístěný na jedné straně nádrže se potýká s výše ležící hladinou. Ve Škodě 120 možná, ve většině moderních aut nikoli. Důvod je úplně jiný – palivoměry aut se v posledních možná už deseti letech jsou staly také „dojezdoměry” či ukazateli aktuální spotřeby. Už vám nikdy přesně neřeknou, kolik máte paliva v nádrži, nechávají do této informace promlouvat i údaj o spotřebě za posledních pár kilometrů. A je jedno, jestli máte palivoměr ještě klasický s ručičkou, nebo modernější, ale ne lepší, vyvedený kostičkami někde na displeji. Přibývat umí obojí.
Důvod? Patrně motivace řidiče k co nejúspornější jízdě, však palivo mizející z nádrže děsí. Někteří nesvéprávní řidiči by to mohli považovat za plus, ale zkuste si třeba s takovým BMW (a není to jen jeho případ, tohle najdeme i ve Volkswagenech, Citroënech, Peugeotech a v kde čem) jet, když vám benzín dochází a opravdu byste potřebovali vědět, kolik jej ještě máte – v těch posledních pár milimetrech vám ručička podle stylu jízdy podá každou chvíli trochu jinou informaci.