Montáž LPG a její výhody
Montáž LPG je ekonomická i ekologická zároveň. Náklady na pohonné hmoty se okamžitě sníží o více než polovinu oproti jízdě na benzín (rozdíl v ceně paliv dlouhodobě cca -57%) a zároveň auto bude vypouštět méně emisí než na benzín. Návratnost investice do montáže LPG je velmi rychlá, již po ujetí cca 15 000 km. Pokud podnikáte, ušetříte také na silniční dani, od které jsou vozidla na alternativní pohon LPG zcela osvobozena. Dále se zvětší dojezd vozidla, můžete využít jak plné nádrže benzínu tak plné nádrže plynu LPG. Přestavba se projeví ve zvýšení hodnoty ojetiny. V úvaze o návratnosti je toto třeba uvážit. Kdyby se porovnávaly dva identické vozy s benzínovým motorem a jeden byl přestavěn na LPG, jeho hodnota bude větší.
LPG montáž má také nevýhody
Nádrž na LPG namontujeme místo rezervního kola. Místo rezervy můžete legálně vozit pouze sadu pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky nebo může být nahrazena patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území ČR (většina pojišťoven má tuto asistenční službu jako součást tzv. povinného ručení). Plyn LPG je na rozdíl od benzínu palivo tzv.suché, bez přidaných aditiv. Doporučujeme proto zákazníkům montáž soupravy k ochraně ventilů, nejlépe originál australské FlashLube. Bylo na trhu jako první již před více než 35 lety. Někteří výrobci zařízení uvádějí teoretickou ztrátu výkonu o 5 %, se systémem sekvenčního vstřikování plynu KME NEVO (Magic) je však tento úbytek nepostřehnutelný. Zvýší se spotřeba o max 15 %. Jenže při uvážení, že cena plynu LPG je méně než poloviční, pak provoz na LPG je o 50% levnější než na benzín.
Před montáží LPG
Prohlédneme Váš vůz, vybereme konktrétní komponenty pro přestavbu na LPG, velikost nádrže místo rezervy, nabídneme vhodné umístění přepínače na palubní desce a plnící přípojky LPG podle přání zákazníka s přihlédnutím k technickým možnostem těchto umístění. Domluvíme termín montáže. Doba montáže bývá obvykle 1-2 dny.
Vlastní montáž LPG
Montážím LPG do automobilů se věnujeme pečlivě již od roku 1993. Používáme značkové a léty prověřené sekvenční vstřikování plynu typu SGI (Sequential Gas Injection) IV. generace – originální řídící jednotkou KME NEVO (česká kopie je Magic), reduktorem až do výkonu motoru 330 kW, nádrž místo rezervy, zápis do Technického průkazu, vyplněnou Přílohu k technickému průkazu vozidla na LPG, záznam přestavby do Systému registrace přestaveb vozidel na propan-butan, který je propojen s Centrálním registrem silničních vozidel Ministerstva dopravy ČR. Nastavením řídící jednotky KME NEVO optimalizujeme výkon a spotřebu vozidla na plyn LPG.
Po montáži LPG
Seznámíme zákazníka s obsluhou zařízení, s plně automatickým systémem přepínání na plyn, kdy systém KME NEVO (Magic) automaticky nastartuje na benzín a po zahřátí motoru sám přepne na plyn. Řidič se o nic nestará, nic nepřepíná. Svítí-li modrá kontrolka na přepínači, auto jede na plyn, nesvítí-li nebo bliká – auto jede na benzín. Předáme mu Technický průkaz vozidla se zaznamenanou přestavbou na alternativní pohon LPG a LPG přílohu k TP. Návod k obsluze je možné si stáhnout z našich stránek zde: Návod k obsluze a údržbě LPG